شناسه خبر : 109947
یکشنبه 02 ارديبهشت 1403 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایلات در برابر بابل/ مقاومت عراق به تجاوز اسرائیل فوراً پاسخ داد

فاش نیوز - منابع خبری از انفجارهایی در پایگاه نظامی «کالسو»، پایگاهی مشترک میان ارتش عراق، حشد‌الشعبی و پلیس فدرال، در استان بابل عراق خبر دادند؛ هنوز مدتی از این تجاوز نگذشته بود که مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزانش بامداد روز شنبه با پهپادهایی به یک هدف حیاتی در ایلات حمله کردند. مقاومت اسلامی افزود: «این عملیات در پاسخ به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن خائنانه اردوگاه‌های حشد‌الشعبی انجام شد.»

حمله به یک پایگاه نظامی عراق
یک منبع سرویس امنیتی عراق بامداد شنبه به اسپوتنیک گفت: انفجارهایی در پایگاه نظامی «کالسو» در استان بابل عراق رخ داده است. به گزارش ایسنا، این منبع گفت: انفجارها در انبارهای مهمات روی داده است. استان بابل نزدیک بغداد و در جنوب آن واقع شده است. به گزارش یک منبع آگاه امنیتی در عراق پایگاه کالسو، پایگاهی مشترک میان ارتش عراق، حشد‌الشعبی و پلیس فدرال عراق است. در همین حال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله نقش نداشته است، اما به نظارت بر گزارش‌های رسیده درباره آن ادامه می‌دهد. به گزارش شبکه العربیه، در این انفجار دست‌کم یک نفر کشته و چند تن زخمی شده‌اند و گفته می‌شود حمله موشکی دلیل انفجارها بوده است. برخی منابع هم حمله هوائی پهپادی را دلیل این انفجارها اعلام کرده‌اند.
رئیس کمیته امنیتی استان بابل عراق، با اشاره به زخمی شدن دست‌کم ۱۲ نفر از جمله غیرنظامیان، گفت: انفجارهای رخ داده در پایگاه نظامی «کالسو» ناشی از حملات موشکی بی‌هدف بوده است. به گزارش ایسنا، «مهند العنزی»، رئیس کمیته امنیتی استان بابل عراق در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره گفت: این بمباران بی‌هدف و غیرمتمرکز بود و بیش از یک مکان را هدف قرار داد و بخش بزرگی از آتش‌سوزی‌های رخ‌داده ناشی از سوختن انبارهای سوخت در پایگاه و علف خشک بوده است.
بیانیه حشد‌الشعبی
در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد‌الشعبی و ارتش عراق، فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است. به گزارش مهر، در بیانیه نیروهای حشد‌الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.
پاسخ سریع مقاومت عراق و حمله به ایلات اشغالی
مقاومت اسلامی در عراق در ۲ بیانیه جداگانه اعلام کرد که مبارزان آن ۲ عملیات را در اراضی اشغال‌شده فلسطین در سال ۱۹۴۸ با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام دادند که در یکی از آنها هدف حیاتی اشغالگران در ایلات و نیز در عملیاتی قبل‌تر پایگاه هوائی «عوبدا»ی این رژیم را هدف قرار داده‌اند. براساس گزارش المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: مبارزانش بامداد روز شنبه با پهپادهایی به یک هدف حیاتی در ایلات حمله کردند. مقاومت اسلامی عراق همچنین افزود: این عملیات در پاسخ به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن خائنانه اردوگاه‌های حشد‌الشعبی انجام شد. مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه که جمعه‌شب منتشر شد، اعلام کرد که مبارزان آن دوشنبه پایگاه هوائی «عوبدا»ی رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند و تاکید کرد که به انهدام سنگرهای دشمن ادامه می‌دهند.
هشدار گردان‌های سیدالشهدا
دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا در عراق به حمله هوائی به مقر فرماندهی نیروهای حشد‌الشعبی در عراق در پایگاه کالسو در جنوب بغداد پایتخت این کشور واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، ابوعلاء الولایی، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا در عراق در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به هر کسی که پشت این حمله شنیع به مقر حشد‌الشعبی باشد، پاسخ داده می‌شود. هر که پشت حمله باشد و هرکس که ثابت شود در این جنایت شنیع دست دارد، پس از تکمیل تحقیقات لازم، بهای آن را خواهد پرداخت.» وی افزود: اگر دشمن حساب باز کرده که دست نیروهای حشد‌الشعبی با دستورات رسمی بسته است و از آن انتظار پاسخ نداشته باشد، بداند که مقاومت این‌طور نیست.
همچنین جنبش حماس حمله به مقر حشد‌الشعبی در استان بابل را محکوم کرد. جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله بامداد دیروز (شنبه) به مقر حشد‌الشعبی در پایگاه کالسو در استان بابل را محکوم می‌کنیم. این حمله تجاوز و نقض حاکمیت و امنیت عراق و انعکاس وحشی‌گری صهیونیسم است که تجاوزات خود را در تمام منطقه گسترش می‌دهد.
نفوذ به شبکه‌های داعشی و هلاکت سرکردگان
خبر دیگر از مقاومت عراق آنکه عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق از هلاکت تعدادی از سرکردگان مهم تشکیلات تروریستی داعش در عملیات ویژه نیروهای این کشور خبر داد. «وعد القدو»، عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق، تأکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی سال جاری میلادی در جریان چندین عملیات ضربتی بیش از ۳۰ عنصر داعشی را به هلاکت رسانده‌اند. وی افزود: ما شاهد تحول محسوس در زمینه اقدامات اطلاعاتی نیروهای عراق و نفوذ به شبکه‌های داعشی در استان‌های مختلف هستیم. القدو تصریح کرد: در میان عناصر داعشی به هلاکت رسیده طی ماه‌های گذشته تعدادی از سرکردگان مهم این تشکیلات به چشم می‌خورند که در کمین‌های منحصربه‌فرد نیروهای عراقی در طوزخورماتو، الحویجه و بیابان الانبار به هلاکت رسیده‌اند. وی بیان کرد: یک تحول بنیادین در زمینه مبارزه با تروریسم از طریق اجرای عملیات پیشدستانه و رصد اطلاعاتی دقیق برای شناسایی مخفیگاه‌های داعش و انهدام آنها به وجود آمده است.
حملات بی‌امان حزب‌الله
مبارزان مقاومت اسلامی لبنان عصر روز جمعه تجهیزات جاسوسی در پایگاه «بیض بلیدا» رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار دادند. طبق اعلام وبگاه لبنانی العهد، مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد: این پایگاه را با سلاح‌های مناسب مورد حمله قرار دادند که مستقیما به اهداف اصابت کردند. همچنین، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله مستقیم مقاومت لبنان به پایگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» خبر داد. این منبع ادامه داد: مقاومت هدفی را در شهرک یهودی‌نشین «المطله» مورد اصابت قرار داده است. همچنین یک خودروی اسرائیلی از نوع «هامر» را در منطقه المطله منهدم کرده است.
همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه تجمع سربازان دشمن صهیونیستی را در جبل عداثر با موشک هدف قرار دادند. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد آژیرهای هشدار در منطقه شهرک متولا، کریات شمونا و مناطق اطراف به دلیل ترس از نفوذ یک پهپاد از جنوب لبنان به صدا درآمد. منابع پیش از این نیز اعلام کردند، ۲ موشک از جنوب لبنان به سمت یک پایگاه صهیونیستی در اطراف شهرک «سعسع» در الجلیل علیا شلیک شد. آژیرهای هشدار در الجلیل علیا به صدا درآمدند. این در حالی است که پیش‌تر مقاومت لبنان دیروز (شنبه) اعلام کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه و حملات متجاوزان صهیونیست به جنوب لبنان، پایگاه «حدب یارین» در الجلیل غربی را با سلاح مناسب هدف قرار دادند که منجر به تلفاتی در این پایگاه شد. به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری پیش از این اعلام کردند: آژیرهای هشدار در رامات دالتون، برعام، دالتون، یرؤون و آویویم به دلیل نفوذ پهپاد به صدا درآمد.
اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در جبل عدائر را با موشک هدف قرار داد. همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری بیان کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف، رزمندگان مقاومت اسلامی تجهیزات جاسوسی دشمن صهیونیست در مرکز الراهب را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به اشغالگران وارد کردند.
از رویارویی با اسرائیل عقب نمی‌کشیم
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام مجدد حمایت خود از غزه تاکید کرد که با هرگونه تجاوز و تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی مقابله خواهند کرد. «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ما به هرگونه تخطی اسرائیل پاسخ خواهیم داد. وی افزود: ما با هرگونه تشدید تنش از سوی اسرائیل، آن‌طور که ایجاب کند، مقابله خواهیم کرد. نعیم قاسم عنوان داشت: ما نه از رویارویی با اسرائیل و نه از حمایت غزه دست نخواهیم کشید و نخواهیم پذیرفت که این پرونده بسته شود مگر بعد از آنکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: پشتیبانی ما برای غزه است و لبنان می‌داند که اگر در برابر آنچه که امروز در این باریکه رخ می‌دهد سکوت کند، نفر بعدی خواهد بود.
همچنین، به گزارش مهر، «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، اعلام کرد که دشمن صهیونیست تصور می‌کرد که با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق می‌تواند به محور مقاومت به منظور توقف حمایت از غزه فشار بیاورد تا مقاومت فلسطین را به تنهائی هدف قرار دهد و شروط خود را تحمیل کند اما آنچه رخ داد واکنش شجاع و قوی ایران بود و دشمن غافلگیر شد. وی افزود: واکنش ایران تصمیمی راهبردی و تاریخی و شجاعانه بود که معادلات و محاسبات منطقه را تغییر داد. قاووق گفت: دشمن صهیونیست جرأت عبور از معادله ایران را نداشت و در بازدارندگی شکست خورد. عضو شورای مرکز حزب‌الله لبنان بیان کرد: ما به جامعه جهانی تکیه نمی‌کنیم بلکه به جبهه‌های مقاومت از فلسطین تا لبنان و عراق و یمن توجه داریم.
رهبر انصارالله از خوش‌رقصی عربستان برای اسرائیل می‌گوید
خبر دیگر از رهبر مقاومت یمن است. آن‌طور که فارس نوشته است، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله (شاخه یمن مقاومت)، روز شنبه (1 اردیبهشت؛ 20 آوریل) از دنباله‌روی شماری از کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی و غرب به شدت انتقاد کرد و گفت: «عربستان حتی چارت‌های آموزشی خود را درباره یهودیان صهیونیست و اسرائیل تغییر داده است.» وی با اشاره به اینکه ریاض با حذف آیات قرآنی مربوط به یهودیان از کتب درسی در این مسیر حرکت می‌کند، گفت: «آل‌سعود به جایی رسیده‌اند که آیات قرآنی را حذف می‌کنند که درباره جنایات یهودیان سخن می‌گوید و آنان را رسوا می‌کند. آنان حتی بدون هیچ خجالتی، به یهودیان صهیونیست بیشتر احترام می‌گذارند تا به قرآن.» او با تأکید بر اینکه یکی از سران عربستان گفته است اسرائیل، همپیمان آینده این کشور است، تصریح کرد: «این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ما شاهد دشمنی اسرائیل با اسلام و مسلمانان هستیم. صهیونیست‌ها شعار مرگ بر عرب‌ها سر می‌دهند. البته امارات نیز مانند عربستان، شیوه‌های آموزشی خود را تغییر داده که مبتنی بر دوستی با اسرائیل است.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi